جمعه ۴ آذر ۱۳۸۴

بیشتر از یک هفته شده که ننوشتم. دلیلش اینه که نوشتن دل خوش میخواد …

بالاخره بعد از کلی تلاش و توضیح، دو تا از تحقیق های بچه ها همونی بود که می خواستم. یکی تحقیق جلالی بود که در مورد «روش جستجوی طرز کار بمب اتم» انجام داده بود. یکی هم تحقیق حسینی در مورد «سرقت اطلاعات کاربران از طریق دسترسی به کوکی ها».

هدفم از تحقیق دادن برای درس رایانه، ترک عادت بچه ها در مورد تحقیق بود. الان بیشتر بچه ها وقتی می خوان تحقیق کنن با این دید میرن سراغش که «تحقیق کنیم یه نمره ای بگیریم!» یه عادت دیگه هم اینه که بچه ها کیلویی تحقیق می کنن. مثلا توی اینترنت دنبال مطلبی می گردن و هرچیز باربط و بی ربطی پیدا کنن میارن مدرسه. یه کلمه هم راجع به موضوع به علم و عملشون اضافه نمیشه. یه مشکل هم اینه که این همه مطلب بره تو powerpoint و سر کلاس نمایش داده بشه. البته اصل موضوع بد نیست اما ارزش فایل های نمایشی به محتوا باید باشه؛ نه ظاهر.

خیلی از بچه ها تعجب می کردن وقتی بهشون می گفتم برای تحقیق با هر کسی می تونن مصاحبه کنن و ازش سؤال کنن؛ حتی از خودم که بهشون تحقیق دادم. تازه عجیب تر اینکه تحقیق های رایانه باید روی کاغذ باشه و با دست خط خود بچه ها. تحقیق های رایانه، اجباری نیست. ساده هم هست. کاربردی و آشنا.

اما با اینکه این همه روی ساده و کاربردی بودن تحقیق تأکید کردم، به جز دو موردی که ذکر شد، بقیه کمتر خصوصیت تحقیق حسابی رو داشت. تحقیق وقتی ارزش داره که سؤالی مطرح بشه. دانش آموز احساس کنه که نیاز داره جواب رو پیدا کنه. وقتی مطالب رو پیدا می کنه بخونه و هرچی از مجموع یافته ها فهمید روی کاغذ خلاصه کنه.

تحقیق از روی عادت

9 نظر در مورد “تحقیق از روی عادت

  • ۵ آذر ۱۳۸۴ در ۳:۵۶ ق٫ظ
    لینک ثابت

    سلام. «تحقیق وقتی ارزش داره که سؤالی مطرح بشه. دانش آموز احساس کنه که نیاز داره جواب رو پیدا کنه» به نظرت سوال در مورد سرقت اطلاعات و بمب اتم جالبترین سوالاتی است که یک دانش آموز راهنمایی می تواند به دنبال پاسخ آن بگردد؟ یا حق

    پاسخ
  • ۵ آذر ۱۳۸۴ در ۸:۳۱ ق٫ظ
    لینک ثابت

    داری سید علی ثاقب را که اخوی؟!!

    پاسخ
  • ۵ آذر ۱۳۸۴ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ
    لینک ثابت

    «تحقیق های رایانه باید روی کاغذ باشه و با دست خط خود بچه ها»
    جالب بود!

    پاسخ
  • ۶ آذر ۱۳۸۴ در ۱:۴۰ ق٫ظ
    لینک ثابت

    بسم رب الشهدا . سلام داداش . ( تازه عجیب تر اینکه تحقیق های رایانه باید روی کاغذ باشه و با دست خط خود بچه ها. ) بنظر من اگر بتونیم این فرهنگ رو بین بچه ها جا بندازیم می شه انچیزی که استفاده کردن از ابزارهای مدرن درراستای اهداف و فرهنگ خودمون باشه . کامپیوتر اسیر ما باشه نه ما اسیر و محبوس اون چیزی که متاسفانه بین بعضی از وبلاگ نویسامون داره اتفاق میفته . برام دعا کن به آقا سلمان هم سلام برسونید . یا علی مددی !

    پاسخ
  • ۸ آذر ۱۳۸۴ در ۴:۳۳ ق٫ظ
    لینک ثابت

    سلام امین جون
    شرمنده کم نظر میدم .
    ولی من همیشه سر میزنم.
    چند روز پیش توی دفتر مدرسه ابدان نشسته بودم یکی از معلم ها به نام اقای ابراهیم مرادی نشسته بود دبیر معارف هست . حرف از مدرسه مفید و شما ها شد .
    میگفت همون سال که اومدید یه خورده پول هم دادن واسه کتابخانه مدرسه اگه اشتباه نکنم.
    میخواستم بپرسم شما این همکار ما رو به خاطر دارید ؟
    موفق باشید

    پاسخ
  • ۸ آذر ۱۳۸۴ در ۸:۰۳ ق٫ظ
    لینک ثابت

    سلام.ممنون که پیشم اومدین.راستش به نظر من تحقیق باید قابلیت تحلیلی دا شته باشه.ببخشید میتونم بپرسم شغل شما چیه؟(البته اگه فضولی نیست؟).پایدار باشی.

    پاسخ
  • ۸ آذر ۱۳۸۴ در ۸:۱۵ ق٫ظ
    لینک ثابت

    فکر میکرد حوض نقاشی او بی ماهی است……..
    خیلی زود فهمید که ماهی خود اوست پس پی دریا گشت!…
    اما صیادان شکارش کردند…..
    اکنون! یک ماهی از حوض نقاشی مان کم شده است !…
    کاش ما هم دریا را میدیدم ….///به یاد شهدی گمنام صلوات///…..
    سلام….وبلاگ رو برای بار سوم آپ کردم فکر میکنم خبر های مفیدی توش باشه که به دردت بخوره ………منظرتم……………….—–الییس صبح بقریب….

    پاسخ
  • ۹ آذر ۱۳۸۴ در ۱:۲۷ ق٫ظ
    لینک ثابت

    salam.
    khoobid?
    agha shoma shoroo be weblog nevisie Computer konid ta baghie yad begirand
    ok?
    good luck

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *