لذت ما و بهره خواری دوستان

هفته شهدای امسال هم با تمام دردسرها و خوشی ها و دلخوشی ها و لذت ها به پایان رسید.

جای شما خالی … چه بی مسؤولیتی ها و دل نسوزندان های دوستان و کمک و مساعدت های آشنایانی که سخت می شود ارتباطی بین شان با هفته شهدا برقرار کرد اما بیشترین نقش را در برگزاری داشتند، دیدیم … چه تفاسیری که توجیهی تو خالی برای شانه خالی کردن از کار و چسبیدن به دنیای روزمره بود شنیدیم … چه زجری بابت نیمه تمام رها کردن کارها و امانت دار نبودن ها چشیدیم … اما هیچ کدام نتوانست هفته بزرگداشت شهدای دبیرستان مفید را کمرنگ کند.

در نهایت هم جز همین رفقایی که در گوشه ی تاریک ذهن شان به این زودی ها نوری نخواهد تابید که درک کنند تنها خودشان هستند که پشت هفته شهدا قایم شده اند و توفیق نداشته اند در صف خادمان شهدا باشند نه کس دیگری.

جای شما که غایب همیشگی کارهای فرهنگی هستید هم خالی … باز دست تان درد نکند که بعد از پایان کار سر و کله تان پیدا می شود و می خواهید از گزارش کارهای انجام شده و عکس و فیلم ها آماری بسازید و کلاهی از این نمد برای خود دست و پا کنید. امیدوارم همیشه در زندگی بهره خواری تان موفق و پیروز باشید و اجر زحماتی که برای بایگانی آمار و ارقام فعالیت های فرهنگی می کشید با مدیران آ. و پ. ان شاءالله.

اما بودند دوستانی که تمام تلخی های کوچک کار را با حضور و یاری و مشارکت و حتی با دلداری و حمایت لفظی شیرین کردند و در نقاط بحرانی کار، بدون چشم داشت و توقعی، مسؤولانه برای شهدا زحمت کشیدند و بار را به مقصد رساندند.

در نهایت باید تشکر کرد از دانش آموزانی که با تمام مشکلات، تجربه ای بزرگ اندوختند و یک پروژه عظیم را به نتیجه رساندند. ان شاءالله تجربه شان راه برگزاری هفته شهدا های بعدی را هموار می کند و همت شان را استوار تر …

لذت ما و بهره خواری دوستان
برچسب گذاری شده در:             

4 نظر در مورد “لذت ما و بهره خواری دوستان

  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ
    لینک ثابت

    شاید مشکل از اینجا باشد که فکر می کنیم تنها مفید شهید دارد و تنها راه در صف خادمین شهدا قرار گرفتن کار کردن در هفته شهدای مفید باشد
    شاید مشکل از اینجا باشد که فکر می کنیم مفید اصل است نه وسیله

    پاسخ
    • ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ
      لینک ثابت

      مشکل، مسؤولیت قبول کردن و کار را زمین گذاشتن است، مشکل امانت دار نبودن عموم یک جمع بزرگ است. ربطی به اصل و فرع شهدا ندارد. مشکل را پشت اصلی و فرعی کردن شهدا قایم نکنید.
      اصلا همین اصلی و فرعی کردن شهدا خودش مشکل بزرگتری است!!!

      پاسخ
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ در ۵:۴۵ ب٫ظ
    لینک ثابت

    اتفاقا دقیقا شهدا را اصلی و فرعی کردن اشتباه است
    شهدا را مفیدی و غیر مفیدی دیدن اشتباه است
    مشکل اینجاست که فکر می کنیم مفید (نه هفته شهدا، نه شهدا) اصل است.
    مشکل اینجاست که فکر می کنیم کسی که در هفته شهدای مفید کار کرد جزء خادمین شهداست و اگر کار نکرد دیگر خادم شهدا نیست
    شاید یادمان رفته یاد بدیم به همدیگر که کار سختی دارد و وقتی به قسمت سختش می رسد حاضر به تحمل سختی نیستیم و رها می کنیم
    وقتی مدارس می روند سمت سختی زدایی، دیگر نه دانش آموز و نه فارغ التحصیل هیچ کدام مسئولیت پذیر نمی شوند چون مسئولیت پذیری سختی دارد

    پاسخ
    • ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ در ۷:۳۸ ب٫ظ
      لینک ثابت

      من هم همین را عرض کردم؛ مشکل، مسؤولیت قبول کردن و کار را زمین گذاشتن است، مشکل امانت دار نبودن عموم یک جمع بزرگ است. ربطی به اصل و فرع شهدا ندارد. مشکل را پشت اصلی و فرعی کردن شهدا قایم نکنید.
      اصلا همین اصلی و فرعی کردن شهدا خودش مشکل بزرگتری است!!!
      مسئولیت پذیری هم جای خودش جای بحث دارد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *