مسکن خوب است، برای مرفهان

با رسیدن یکی از رفقا که در رده های نسبتا بالای بانک مسکن مشغول است، بحث وام مسکن حسابی داغ شد.

یکی دنبال خانه می گشت و اجاره ها کلافه اش کرده بود، بهش گفته بودند برو وام ۱۶۰ میلیونی مسکن بگیر از مستأجری خلاص شو. حالا می خواست شرایطش را بداند. یکی هم سال ها اقساط مسکن جوانان پرداخت کرده بود که مسکنی تهیه کند و برورد سراغ ازدواج! حالا بعد از این همه سال گفته بودند وام ۳۰ میلیونی شما آماده است، بیا بگیر و شروع کن اقساطش را بده. بنده خدا مانده بود با ۳۰ میلیون چه کند

خلاصه بحث راهکارها و روش های خانه دار شدن بود که این رفیق مسکن دان مان خیال همه را با گفتن این جمله راحت کرد: « اصلا طرح ها و سیاست هایی که برای وام مسکن طراحی می کنیم، برای قشر مرفه جامعه است. هیچ کدام از این وام ها ب۸ه درد قشر ضعیف نمی خورد. پیش پرداخت و اقساط و سودش هم برای حقوق کارمندی و کارگری مناسب نیست. از همه این ها هم که بگذریم، خیلی از این وام ها فقط در اخبار است و به شعبه ابلاغ نمی شود که بخواهید بگیرید! »

بعد هم که پرسیدیم خب قشر ضعیف چه کار کنند خیلی با آرامش و راحت گفت « مسکن مهر » و ادامه داد « البته دولت اهمیتی به مسکن مهر نمی دهد اما اگر کسی بخواهد ثبت نام کند، خیلی از کسانی که ثبت نام کرده اند معلوم شده که مالک هستند و شرایط اولیه را ندارند، کسی مایل باشد می توانند سهمیه آن ها را یکجا پرداخت کنند و بخرند ! »

maskan

همه مطمئن شدیم که باید روی پای خودمان بایستیم و وقت مان را با این راهکارهای آبکی دولتی که برای ما طراحی نشده و نمی شود تلف نکنیم.

شما هم اگر فکر خانه دار شدن به سرتان زد، همین کار را بکنید و امیدتان فقط به خدا باشد.

 

توضیح:

این اواخر بحث وام ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن داغ شده. اگر روزی پرداخت این وام به شعب بانک مسکن ابلاغ شود، باید زوجینی که ملکی به نام شان نباشد هر کدام حسابی با موجودی ۴۰ میلیون در بانک مسکن افتتاح کنند و پس از گذشت زمان انتظار، به هر کدام ۸۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود و پس از آن به مدت ۱۲ سال هر ماه حدود ۲ میلیون تومان قسط وام پرداخت خواهند کرد. با این توصیفات فکر می کنم محاسبه ی اینکه مجموعا چقدر باید به بانک مسکن برگردانیم، به درد کسی نخورد. شما دوست داشتید خودتان محاسبه کنید!

مسکن خوب است، برای مرفهان
برچسب گذاری شده در:                             

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *